Cashless Payment

Vanaf het seizoen 2016-2017 start Sporting Lokeren met een cashless payment systeem en behoren de papieren drankbonnen voorgoed tot het verleden. Alle consumpties in de drankverkooppunten van ons Daknamstadion kunnen vanaf de start van het nieuwe seizoen afgerekend worden door middel van onze nieuwe elektronische betaalkaart. We willen met behulp van dit nieuwe systeem vooral de efficiëntie in de verschillende verkooppunten verhogen. De club kan na de lancering van dit systeem ook het stockbeheer optimaliseren. Kortom, een win-win voor zowel de club als de supporters! 
 
Er bestaan twee soorten betaalkaarten:
  1. Fan Card
    De Fan Card is zowel het abonnement voor de thuiswedstrijden tijdens het seizoen 2016-2017 als het middel om consumpties aan te kopen. De resterende waarde op het einde van het seizoen blijft geldig voor de volgende seizoenen. 
  2. Consumptiekaart
    Heb je geen abonnement bij Sporting Lokeren maar koop je losse tickets voor een aantal wedstrijden? Dan kan je een consumptiekaart verkrijgen aan één van de verkooppunten in het Daknamstadion. De consumptiekaart kost voor de losse supporters € 1. Aan de oplaadpunten zullen invulformulieren klaarliggen waarbij de supporters het kaartnummer kunnen koppelen aan hun e-mailadres. De ingevulde formulieren kunnen gedeponeerd worden in de collectebussen die je in de verschillende horecapunten zal vinden. Na de registratie in onze database krijg je een e-mail waarbij je de gegevens verder dient aan te vullen. Na het aanvullen van alle gegevens krijg je automatisch € 1 terug op de consumptiekaart. Belangrijk: supporters die hun gegevens koppelen aan de consumptiekaart kunnen de waarde op de consumptiekaart behouden op het einde van het seizoen, bij alle andere vervalt de waarde onherroepelijk.

Het minimale oplaadbedrag voor zowel de Fan Card als de consumptiekaart bedraagt €5.

Positie kaartnummer op de Fan Card Positie kaartnummer op de consumptiekaart
Verkooppunten en oplaadpunten in het Daknamstadion:
Verkooppunten Oplaadpunten
Kollerfeestzaal 3 1
VIP Lounge 1 0
Socio 3 1
Binnenseats 1 1
Themacafé 4 1
Kantine Noord 4 1
Oost Groot 6 2
Oost Klein 3 1
Tribune 4 6 2
 
Fan Card of consumptiekaart opladen? 
Er zijn 3 mogelijkheden om de kaarten op te laden:
  1. Online platform:
    Surf naar tickets.sporting.be, voer daar je kaartnummer in, kies het gewenste oplaadbedrag en reken onmiddellijk af. Na de verwerking van de betaling wordt je Fan Card of consumptiekaart automatisch opgeladen.  
  2. Verkooppunten:
    Op de wedstrijddag vind je nog steeds in elk horecapunt een kassier die het door jouw gewenste bedrag op je kaart plaatst. Er wordt hiervoor nog steeds cash geld aanvaard, maar eveneens wordt de mogelijkheid geboden om via bancontact af te rekenen.
  3. Ticketingdienst:
    Laad tijdens de openingsuren jouw kaart op in onze ticketingdienst. Ook hier wordt zowel cash geld als bancontact aanvaard. 
 
Hoe kan ik de Fan Card of consumptiekaart gebruiken? 
Leg de Fan Card of consumptiekaart op de betaalterminal. Het saldo op jouw kaart wordt automatisch verminderd met het bedrag van de aankoop. 
 
Hoe kan je het resterende saldo controleren? 
Ga naar ons online platform via ticket.sporting.be en geef jouw kaartnummer in. Een duidelijk overzicht van je bestelling en het resterende saldo kan je ook na elke transactie op de betaalterminal terugvinden. 
 
Wat met de papieren drankbonnen? 
  1. Oefenwedstrijd (17/07) en Fandag (23/07):
    - Drankbonnen met oranje kleur (waarde €2/bon) worden nog aanvaard aan de togen.
    - De waarde van de drankbonnen met oranje kleur (waarde €2/bon) kan worden overgezet naar de Fan Card of consumptiekaart aan de daarvoor voorziene oplaadpunten.
  2. Tot en met de eerste thuiswedstrijd in september (weekend 16-18/09):
    - Drankbonnen met oranje kleur (waarde €2/bon) worden nog aan de togen aanvaard.
  3. Tot en met vrijdag (16/09):
    - Tijdens de openingsuren van onze ticketingdienst: De waarde van de drankbonnen met oranje kleur (waarde €2/bon) kan worden overgezet naar de Fan Card of consumptiekaart. 

VEELGESTELDE VRAGEN: 

Kan ik mijn betaalkaart overal gebruiken? 
In alle kantines en zalen binnen het Daknamstadion zijn betaalterminals aanwezig en worden consumpties met de Fan Card of consumptiekaart afgerekend. In onze Club Shop en aan de eetkramen rondom het stadion wordt (voorlopig) niet met dit systeem gewerkt. Tijdens de openingsuren van onze ticketingdienst kan je de betaalkaart opladen maar niet gebruiken om bijvoorbeeld losse tickets aan te kopen.
 
Ik beslis om geen abonnement te nemen. Kan ik toch een Fan Card krijgen? 
Neen, supporters die slechts enkele thuiswedstrijden per seizoen naar het Daknamstadion komen kunnen zich een consumptiekaart aankopen. Deze kaart kan je verkrijgen aan de oplaadpunten in de verschillende kantines, de minimale oplaadwaarde bedraagt € 5.  
 
Mijn Fan Card of consumptiekaart werkt niet. Wat moet ik doen? 
Indien jouw Fan Card of consumptiekaart op de wedstrijddag niet werkt, meld dit dan aan de verantwoordelijke in het desbetreffende horecapunt.
Tijdens de week kan u een e-mail sturen naar bart.claesen@sporting.be. Vergeet niet om je kaartnummer te vermelden. In beide gevallen proberen wij het probleem zo snel mogelijk op te lossen.
 
Ik ben mijn Fan Card of consumptiekaart verloren. Wat moet ik doen? 
Bij verlies of diefstal op wedstrijddagen kan u zich naar de dichtstbijzijnde kantine wenden en het probleem daar aangeven. Als dit in de week gebeurt, kan je dit aangeven op het secretariaat of de ticketingdienst tijdens de openingsuren. Jouw kaart zal onmiddellijk geblokkeerd worden en het resterende saldo zal op een duplicaat worden overgezet. Let op: consumptiekaarten zijn niet steeds aan een naam gelinkt, dus het saldo kan enkel worden overgezet indien jouw gegevens gekoppeld werden in onze database. Belangrijk om weten is dat het saldo op het moment van de melding wordt overgezet, en niet het saldo op het moment van verlies. Voor een duplicaat wordt een kost aangerekend van €1.
 
Logo Q-teamLogo Maximum ImageLogo JartaziLogo ConcordiaLogo Combell